کرمانشاه 06:24 دوشنبه 20/5/1399 صفحه اصلی
 
گزارش عملکرد حوزه اداره کل سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه از مردادماه سال 1398
1399/03/19-13:10 تعدا بازدید: 59 گروه خبری: شهرداری مرکز کد خبر: 1526
گزارش عملکرد حوزه اداره کل سرمایه انسانی شهرداری کرمانشاه از مردادماه سال 1398
حوزه اداره کل سرمایه انسانی که مشتمل بر اداره‌های کارگزینی ، رفاه و سلامت ، آموزش و توانمندسازی کارکنان ، دبیرخانه ، بایگانی و خدمات و نقلیه می باشد که به شرح ذیل اقدام انجام‌ شده در این حوزه به حضورتان اعلام می‌گردد.

اداره کارگزینی:

اقدامات انجام شده در اداره کارگزینی در سال گذشته تا کنون به صورت کلی به دو دسته تقسیم می گردد:

الف ) اقدامات در خصوص پرسنل استخدام موقت، کارمندان ، پرسنل پیمانی

پرسنل رسمی این دسته از پرسنل شامل پرسنل کارمندان ثابت شهرداری و کارمندانرسمی (فرزندان شاهد و جانبازان) که طی سال گذشته تا کنون از مزایای بسیاری که درسنوات گذشته از آن محروم بوده اند برخوردار گردیده اند.....محاسبه و پرداخت برجستگی و سنوات فرزندان شاهد از بدو استخدام همگی در سطح کارشناس بوده اند.

اعطای پستهای رییس اداره ومدیر کل به پرسنل رسمی و ثابت شهرداری که همگی دارای سابقه ی بیش از بیست سال بوده که جهت بازنشستگی و استفاده از مزایای دیگر آن بسیار مفید می باشد.

پرسنل پیمانی ارتقا لیست پرسنل پیمانی شهرداری از سطح کارشناسی به رییس اداره ، معاون مدیر کل،مدیرکل که مزایای پستی وریالی بسیار خوبی را برای آن در بر خواهد داشت.

تبدیل وضعیت پرسنل پیمانی که دارای 8 سال سابقه خدمت می باشند به پرسنل رسمی آزمایشی.

 پرسنل استخدام موقت ، پرسنلی که در آغاز به صورت شرکتی در شهرداری مشغول به کار شده اند و پس از مدتی به صورت استخدام موقت تبدیل گردیدند و از تاریخ 1/9/85 تا نیمه دوم سال 1398 از هیچگونه مزایایی برخوردار نبوده اند و از کمترین مزایا و حقوق برخوردار بودند که با تلاش جدی و پیگیری های مکرربخشی از حقوق از دست رفته خودهمانند گروه های استحقاقی،  انتصاب و فوق العاده مخصوص از نیمه دوم سال 98 برقرار نموده و مابه التفاوت از تاریخ احراز دریافت نمودند. که در نظراست با توجه به مسئولیت پرسنل مذکور نسبت به انتصاب آنها در پست های رییس اداره ، رییس سازمان و ... اقدامات قانونی معمول گردد که هم اکنون در حال انجام اقدامات اولیه هستند.

استعلام های اداره کل حراست ، هسته گزینش و نهایتا موافقت و تاییدیه نماینده سازمان شهرداری ها می باشد.

ب) اقدامات در خصوص پرسنل کارگری:

در این بخش با توجه به اینکه پرسنل کارگری نهایت گروه های مربوط به شغل های خود را دریافت نموده و دیگر قادر به ارتقاء گروه نبوده اند لذا با تغییر پست آنها امکان ارتقاء گروه از یک تا چند گروه  برای هر یک از پرسنل کارگری با توجه به لیست در نظر گرفته برای آنها مهیا گردید. که در نهایت اکثر پرسنل کارگری حداقل دو گروه ارتقاء یافته و مزایای بیشتری را دریافت می نمایند.

تبدیل حالت پرسنل کارگری دارای مدرک دانشگاهی که در بخش اداری فعالیت می نمودند به کارکنان ثابت در طرحی که در سال1385 برای تبدیل وضعیت پرسنل قراردادی ارائه گردیده بود و از مزایای بالاتری نسبت به طرح طبقه بندی کارگری برخودار بوده در پایان گزارش  پیرامون اداره کارگزینی باید خاطر نشان نمود که کلیه اقدامات انجام شده با هماهنگی پرسنل ادارات ، روسای ادارات ، مدیر کل سرمایه انسانی ، معاون محترم برنامه ریزی توسعه شهرداری و.. شهردار محترم کرمانشاه به نتیجه نهایی رسیده که در دیگر ادوار گذشته شهرداری هیچگاه سابقه نداشته است.

استقرار سیستم حضور و غیاب: با توجه به اینکه در سنوات قبل هیچگونه نظارتی به ورود و خروج پرسنل شهرداری وجود نداشت این اداره کل با هماهنگی معاون محترم برنامه ریزی و توسعه شهرداری و نهایتا موافقت شهردار محترم اقدام به نصب دستگاهای حضور  و غیاب تصویری متمرکز نموده که ساماندهی بسیار مطلوبی از پرسنل را منتج نموده و بسیاری از مشکلات و مسائل مبهم شهرداری را در همین راستا حل و فصل نمود. این نرم افزار به صورت متمرکز بوده و هیچ شخصی توان دخل و تصرف درآن بدون هماهنگی این اداره کل را ندارد.

 

اداره رفاه و سلامت

اداره ی رفاه و سلامت شهرداری یکی دیگر از ادارات زیر مجموعه مدیر کل سرمایه انسانی می باشد . که تا سال گذشته عملا یک اداره ی غیر فعال بوده و حتی دارای مکان مشخصی نبوده است . و فقط  ابلاغ رئیس اداره برای یکی از پرسنل شهرداری صادر گردیده بود ولیکن از سال گذشته با تمهیدات مدیریت جدید این اداره فعال گردیده و علاوه بر جایگاه و بکارگیری تعدادی نیروی جدید ،  مجموعه از پیشنهاد ها در راستای رفاه و سلامت پرسنل در نظر گرفته شده که پس از بررسی بر اساس اولیت و تمکن مالی شهرداری اقداماتی به شرح زیر صورت گرفته است

  1. انعقاد قرارداد  با فروشگاه های مختلف  با عاملیت تعاونی مصرف شهرداری
  2.  خدمات پزشکی و دندانپزشکی 
  3. تعیین میزان کمک هزینه رفاهی پرسنل
  4. انعقاد قرار داد با استخر ها و سالن های ورزشی جهت پرسنل

 

اداره آموزش و توانمند سازی پرسنل:

یکی دیگر از ادارات زیر مجموعه مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری اداره آموزش و توانمند سازی پرسنل می باشدکه رسالت اصلی آن آموزش منابع انسانی شهرداری به منظور بهره مندی و بهره وری بالاتر از پرسنل در ارائه خدمات می باشد. اما در سنوات گذشته این اداره فقط اقدام به ارائه آموزش هایی خاص که توسط سازمان مدیریت ارائه می گردید، می نمود و پرسنل نیز بدون هیچگونه بهره برداری آکادمیک فقط به منظور اخذ گواهی های آموزشی جهت استفاده از مزایای دوره های طی شده ، در کلاس های مذکور شرکت می نمودند.ولیکن در طی کمتراز یکسال گذشته این اداره در راستای رسالت اصلی خود گام برداشته و اقدام به ارائه آموزش های تخصصی جهت پرسنل شاغل در هر حوزه خاص نموده و از شرکت دیگر پرسنل و کارشناسان غیر مرتبط جلوگیری نموده تا بتوان از کلاس ها بهرهبرداری کامل تری داشته باشند. مدرسین کلاسها  از اساتید مجرب و با سابقه دانشگاههای استان انتخاب و پس از برگزاری کلاس نسبت به ارائه جزوات تخصصی اقدام و درنهایت با برگزاری آزمون نتیجه نسبت به قبل قابل قبول تر بوده است . در ضمن مدیر کل سرمایه انسانی نیز شخصا نسبت به برگزاری کلاس آموزشیامور کارگری و کارمندی جهت پرسنل حوزه یاد شده اقدام نموده که کلیه پرسنل این مجموعه با قوانین موشوع آشنایی کامل را به دست آورده اند.

این حوزه با استفاه از مدرسین محترم دانشگاهی اقدام به برگزاری یک دوره آموزش آیین نگارش به منظور نحوه نگارش مکاتبات اداری برایکلیه مسئولین شهردارینمود که نتیجه آن ارتقا سطح کیفی و کمی مکاتبات اداری در بین اداره و واحدهای شهرداری می باشد که قبلا هیچگونه ضابطه و قانونی نداشت . در نظر است در آینده نیز اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی به صورت آنلاین و آفلاین نموده و پرسنل بدون حضور در کلاس های جمعی از مطالب این کلاس های آموزشی برخوردار گردند.

 

اداره دبیرخانه

اداره دبیرخانه که در واقع قلب تپنده مکاتبات و ارتباطات ادارات میباشد قبلا در یک حالت بدون مدیریت به سر می برد و حدود و اختیارات پرسنل در این سیستم نامشخص بود حتی تعدادی از پرسنل بازنشسته نیز در این سیستم سطح دسترسی داشتند . که با بررسی بعمل آمده و ساماندهی جدید در قالب یک طرح هرمی از بالاترین مقام مسئول تا پایین ترین رده خدمتی سطح دسترسی جدیدایجاد گردید . که هریک از پرسنل با توجه به رده و محدوده خدمتی به اطلاعات دسترسی داشتهباشند که باید خاطر نشان کرد این اعمال با هماهنگی سازمان فاوا به نتیجه نهایی رسیده که از ایشان کمال تشکر را دارد.

 

واحد بایگانی

یکی از واحدهای زیر مجموعه مدیر کل منابع انسانی واحد بایگانی می باشد. که وظیفه و رسالت آن نگهداری اسناد راکد مانند پرونده پرسنل بازنشسته، متوفی، اخراجی، بازخریدی و همچنین مکاتبات اداری می باشد که با توجه به قطع رابطه در بایگانی به صورت کلاسه بندی نگهداری می شوند و در سنوات اخیر به علت حجم بالای مدارک و محدودیت مکان با کمبود جا مواجه بوده است که با تمهیدات لازم نسبت به جابجایی اسناد و مدارک بسیار قدیمی در مکان دیگری بعنوان بایگانی راکد امکان بایگانی اسناد جدید مهیا گردید. در ضمن در نظر است با هماهنگی سازمان فاوا نسبت به تهیه آرشیو الکترونیکی(اسکن) کلیه مدارک اقدام گردد تا در آینده سطح امنیت اطلاعات و همچنین دسترسی به آنها بسیار مطلوب تر گردد.

 

اداره خدمات و نقلیه

یکی از ادارات زیر مجموعه مدیر کل سرمایه انسانی است که عملکرد بسیار خوب و زیبایی در طی  یکسال گذشته از خود نشان داد اداره خدمات و نقلیه در این مدت کم ، اقدام به زیبا سازی محوطه شهرداری مرکزی از قبیل طراحی، نقاشی، دیوار نویسی، فضای سبز، آب نما و تاسیسات نموده است که برای کلیه مراجعین به شهرداری بسیار مشهود می باشد خدمات دیگر این اداره ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب و آژانس های در اختیار شهرداری می باشد که با اجرای طرح جدید رانندگان این حوزه که خصوصی می باشند از بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

 

 

 




نظرات کاربران

نظر شما :
 
 
 
  استانداری کرمانشاه
  شهرداری کرمانشاه
  فرمانداری کرمانشاه



 
 
 

معرفی شهردار| مقاله| شهرداری های كشور | پیشنهاد پروژه مشارکتی| مصوبات کمیسیون ماده 5| نقشه شهر|ستادبازآفرینی پایدار کرمانشاه

| تمام حقوق این سایت متعلق به سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه می باشد | Design by fava email:saeid.ch81@gmail.com|